|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kayaç ve mineral türlerinin laboratuvar ve arazide tanımlanması ile bunların zemin ve bazı temel mühendislik özelliklerini ve yapılarını kavratmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ana kayaç tiplerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kayaç yapıcı mineralleri ve bunların özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kayaçların toprak oluşuna karekteristik etkilerini bilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kayaçların sınıflandırılması, kayaç yapıcı minerallerin sınıflaması, minerallerin fiziksel özellikleri, mineral kimyası, magmatik kayaçlarda doku, magmatik kayaçların adlandırılması, sedimanter kayaçların oluşumu ve sınıflaması, metamorfizma tanımı ve metamorfik kayaçlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yerkürenin yapısı ve oluşumu | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Kayaçların sınıflandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Kayaç yapıcı minerallerin sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Minerallerin fiziksel özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Kayaçların ayrışma özellikleri ve ürünleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Kayaç ve minerallerin laboratuvar ve arazide tanınma kriterleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Magmatik kayaçların sınıflaması ve bu kayaçların dokusal özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Magmatik kayaçların adlandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Sedimanter kayaçlar ve özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Sedimanter kayaçların sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Metamorfik kayaçlar ve özellikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Metamorfik kayaçların sınıflaması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Anamateryalin toprak oluşuna ve karakteristiklerine etkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kurt, H., Arık, F., 2007. Mineraloji. Nobel Yayınları, 2. Baskı | |
| 2 | Erkan, Y., 2006. Magmatik Petrografi. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Yayınları:93 | |
| 3 | Erkan, Y., 2013. Sedimanter Petrografi. ISBN:975-491-097-0 | |
| 4 | Erkan, Y., 2010. Metamorfik Petrografi. ISBN:978-975-491-9 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||