|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ YİĞİT, METİN DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş İslam Düşüncesi hakkında yorum yapabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Çağdaş İslam Düşüncesinde etkili olan şahısları söyleyebilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Felsefenin çağdaş dönemde karşılaştığı zorlukları açıklayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Çağdaş İslam Düşüncesinde değişen tanrı düşüncesini açıklayabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik İslam düşüncesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. | Kitap eleştirisi |
2 | Klasik İslam düşüncesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. | Soru cevap |
3 | Klasik İslam düşüncesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. | Grup çalışması |
4 | Çağdaş İslam düşüncesinin oluşum süreçlerini öğrenebilir. | Makale eleştirisi |
5 | Çağdaş İslam düşüncesinin oluşum süreçlerini öğrenebilir. | Makale eleştirisi |
6 | Çağdaş İslam Düşüncesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. | Anlatma Yöntemi |
7 | Çağdaş İslam Düşüncesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş İslam Düşüncesinde etkili olan şahısları tanıyabilir. | Anlatma Yöntemi |
10 | Çağdaş ve klasik islam düşüncelerini karşılaştırabilir. | Kitap eleştirisi |
11 | Çağdaş ve klasik islam düşüncelerini karşılaştırabilir. | Kitap eleştirisi |
12 | Çağdaş ve klasik islam düşüncelerini karşılaştırabilir. | Kitap eleştirisi |
13 | Çağdaş ve klasik islam düşüncelerini karşılaştırabilir. | Kitap eleştirisi |
14 | Çağdaş İslam düşüncesine yeni yaklaşımlar geliştirebilir. | Tartışma Yöntemi |
15 | Çağdaş İslam düşüncesine yeni yaklaşımlar geliştirebilir. | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Felsefi Akledilirler Öğretisi-Abuzer Dişkaya | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |