Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH422 - İLAHİYAT

Kodu: İLH422 Adı: YUNUS EMRE'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ADEM ÇATAK (ademcatak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ADEM ÇATAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, Yunus Emre'nin Tasavvufi düşüncesinin temel unsurlarını açıklamak amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarikatlar dönemi düşünce, kültür ve kurumlarına ilişkin temel kavram ve konuları dar ve geniş anlamda tanımlayabilir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tasavvufi düşünce ve tarikat unsurlarını açıklayabilir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tarikatlar dönemi sufi uygulamalarını yorumlayabilir, örnekler verebilir. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tarikatlar arasındaki farklılıkları ayırt edebilir. Tarikatların tasavvufa getirdiği yorumları tartışabilir.. PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-17 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
PÇ-20 Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yunus Emre'nin düşüncesinde zühd kanaat rıza tevekkül muhabbet vb. temel tasavvuf kavramları incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 zühd Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
2 takva Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
3 vera Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
4 tevekkül Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
5 kanaat Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
6 rıza Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
7 aşk Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 tevbe Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
10 sabır Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
11 şükür Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
12 cennet-cehennem Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
13 tevhid Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
14 fena beka Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
15 şeriat- tarikat Anlatma Yöntemi-Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türer, Osman, Ana Hatlarıyla Tasavvuf Tarihi, Ataç Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 2015.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60