|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL ARAS (ismailaras50@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kur'an'ı tertil ve tecvid ile okumanın anlam ve önemini kavratmak ve Kur'an kıraatinde Türk Musiki Makamlarını uygulatmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tertil, tecvid ve makamlı okumanın mana ve önemini kavrayabilir. |
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. |
|
DÖÇ-2 | Tertîl, tecvid, lahn, teğanni gibi Kur'an kıraati ile ilgili terimleri öğrenebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
|
DÖÇ-3 | Ayet ve hadislerde kıraat ve makam uygulamalarıyla ilgili hükümleri öğrenebilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
DÖÇ-4 | Makam uygulamaları hakkındaki farklı görüşleri öğrenebilir. |
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
DÖÇ-5 | Kur'an lafızlarının telaffuzu ile anlamı arasındaki ilişkisini kavrayabilir. |
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
|
DÖÇ-6 | Belli başlı kıraat makamları icrâ edebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
|
DÖÇ-7 | Ayetlerin mana atmosferinin lafızların fonotiğine taşınması uygulayabilir. |
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kur'an-ı Kerîm'i tecvid kuralları ile tertîl üzere ve Türk Musikî makamlarını uygulayarak okumak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kur'an Kıraatinde Musikinin Yeri | Kaynak Tarama |
2 | Kıraat ile İlgili Terimler | Anlatma Yöntemi |
3 | Kur'an'ı Makam (Tertil) ile Okumaya Dair Ayet ve Hadisler | Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | Kur'an'ın Makam ile Okunmasına Dair Görüşler | Makale Eleştirisi |
5 | Başlıca Makamlar: Sabâ | Grup Çalışması |
6 | Başlıca Makamlar: Uşşak | İkili Çalışma |
7 | Başlıca Makamlar: Rast | Eser İcrâ edebilme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Başlıca Makamlar: Segâh | Eser İcrâ edebilme |
10 | Başlıca Makamlar: Hicâz | Eser İcrâ edebilme |
11 | Başlıca Makamlar: Nihâvend | Eser İcrâ edebilme |
12 | Başlıca Makamlar: Kürdî | Eser İcrâ edebilme |
13 | Başlıca Makamlar: Hüseynî | Eser İcrâ edebilme |
14 | Mısır Kıraatleri | Benzetim |
15 | Genel Tekrar | Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Din Musikisi/ A. Hakkı TURABİ/ Grafiker Yayınları | |
2 | Kur'an-ı Kerim ve Dinî Musiki/ Mehmet Ali SARI/ Marmara Üniv: İlahiyat Fak. Yay. | |
3 | Türk Din Musikisi/ Erdoğan Ateş/ Dergâh Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 20 | ||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |