|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSMAİL ARAS (ismailaras50@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL ARAS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kur'an'ı tertil ve tecvid ile okumanın anlam ve önemini kavratmak ve Kur'an kıraatinde Türk Musiki Makamlarını uygulatmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tertil, tecvid ve makamlı okumanın mana ve önemini kavrayabilir. |
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. |
|
| DÖÇ-2 | Tertîl, tecvid, lahn, teğanni gibi Kur'an kıraati ile ilgili terimleri öğrenebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
|
| DÖÇ-3 | Ayet ve hadislerde kıraat ve makam uygulamalarıyla ilgili hükümleri öğrenebilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
| DÖÇ-4 | Makam uygulamaları hakkındaki farklı görüşleri öğrenebilir. |
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
| DÖÇ-5 | Kur'an lafızlarının telaffuzu ile anlamı arasındaki ilişkisini kavrayabilir. |
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
|
| DÖÇ-6 | Belli başlı kıraat makamları icrâ edebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
|
| DÖÇ-7 | Ayetlerin mana atmosferinin lafızların fonotiğine taşınması uygulayabilir. |
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kur'an-ı Kerîm'i tecvid kuralları ile tertîl üzere ve Türk Musikî makamlarını uygulayarak okumak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kur'an Kıraatinde Musikinin Yeri | Kaynak Tarama |
| 2 | Kıraat ile İlgili Terimler | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Kur'an'ı Makam (Tertil) ile Okumaya Dair Ayet ve Hadisler | Düzey Geliştirme Çalışması |
| 4 | Kur'an'ın Makam ile Okunmasına Dair Görüşler | Makale Eleştirisi |
| 5 | Başlıca Makamlar: Sabâ | Grup Çalışması |
| 6 | Başlıca Makamlar: Uşşak | İkili Çalışma |
| 7 | Başlıca Makamlar: Rast | Eser İcrâ edebilme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Başlıca Makamlar: Segâh | Eser İcrâ edebilme |
| 10 | Başlıca Makamlar: Hicâz | Eser İcrâ edebilme |
| 11 | Başlıca Makamlar: Nihâvend | Eser İcrâ edebilme |
| 12 | Başlıca Makamlar: Kürdî | Eser İcrâ edebilme |
| 13 | Başlıca Makamlar: Hüseynî | Eser İcrâ edebilme |
| 14 | Mısır Kıraatleri | Benzetim |
| 15 | Genel Tekrar | Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk Din Musikisi/ A. Hakkı TURABİ/ Grafiker Yayınları | |
| 2 | Kur'an-ı Kerim ve Dinî Musiki/ Mehmet Ali SARI/ Marmara Üniv: İlahiyat Fak. Yay. | |
| 3 | Türk Din Musikisi/ Erdoğan Ateş/ Dergâh Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 20 | ||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 89 | ||