|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı sportif hareketler sırasında hangi yapıların çalıştığını ve bu yapıların nasıl etkilendiğinin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anatomik terimleri açıklayabilme |
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hücre ve dokularının işlevlerini ve yapılarını kavrayabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İnsan vücudunun organizasyonunu kavrayabilme – yapı ve şekil bakımından |
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Egzersiz ve Fiziksel aktivitenin insan yapısı üzerindeki etkisini kavrayabilme ve açıklayabilme |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Anatomik Terimler ve Kavramlar;Anatomik yapılar: Kaslar, Eklemler, Kemikler; İnsan Vücudunun Temel Yapıları: Hücre, Doku, Organlar ve sistemin yapıları; Düzlemler, Eksenler, Kasların Kasılması Sırasındaki Fonksiyonları ve Meydana Getirdikleri Eklem Hareketleri; Hareketlerde Rol Alan Kaslar: Üst ekstremite kasları, Dirsek eklemi kasları, Alt ekstremite kasları, Kalça eklemini ve diz eklemini etkileyen kaslar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İnsan anatomisine giriş anatomik terimler ve insan yapısının organizasyonu. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 2 | Hücre ve doku anatomisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 3 | Sistemlere giriş | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 4 | İskelet sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 5 | İskelet sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 6 | Eklemler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 7 | Çeşitli eklem yapıları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kas sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 10 | Kasların yapısı, kasılma tipleri, hareket oluşumunda kasların görevleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 11 | Vücut kasları (gövde) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 12 | Vücut kasları (sırt) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 13 | Vücut kasları (üst ekstremite) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 14 | Vücut kasları (alt ekstremite) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 15 | Motor hareketlerin ve temel kuvvet egzersizlerin kassal analiz örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Weineck J. Spor Anatomisi, 1998. | |
| 2 | Dere F., Yücel B., Spor Eğitimi İçin Fonksiyonel Anatomi, Adana, 1994. | |
| 3 | Solomon Ep., İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, 1997. | |
| 4 | Hole JV. Human anatomy and Physiology. 6 th Edition, Dubuque Iowa, Wm. C. BrownPublishers. 1993. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 10 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||