| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Okul örgütünün ve okul yönetiminin yapısını, okullarda gerçekleştirilmesi zorunlu gündelik işlerin kimler tarafından ve nasıl yapıldığını belirtir, |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Beden eğitimi ve spor derslinin tüm aşamalarda nasıl hazırlanıp uygulandığını özetleyebilir |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
|
|
| DÖÇ-3 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir mikro-öğretim uygulaması yürütür. |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
|
|
| DÖÇ-4 |
Uyguladığı mikro-öğretim örneğini ve gözlemlerini hazırladığı her hafta raporla değerlendirir |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirmedir. Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirmedir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Rapor planı ve hazırlanacak rapor ile ilgili açıklamalar.
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 2 |
İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması; Okuldaki günlük işlerin nasıl yapıldığına ilişkin gözlemlerin tartışılması.
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 3 |
Soru sorma alıştırmalar
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 4 |
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 5 |
Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 6 |
Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 7 |
Değerlendirme ve kayıt tutma
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Test hazırlama, puanlama, analiz
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 10 |
Öğrencilerin ders içi ve ders dışı çalışmalarının değerlendirilmesi.
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 11 |
Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 12 |
Kullanılan beden eğitimi programı, ders kılavuz kitabının kullanılış biçimi; ders spor malzemesi seçimi ve kullanımı ile ilgili gözlemlerin değerlendirilmesi.
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 13 |
Grup çalışmaları
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 14 |
Grup çalışmaları
|
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 15 |
Raporların teslimi. |
Gözlem, Grup Çalışması, İkili Çalışma, Rapor Hazırlama |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Efe, R. 2008. Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı |