|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, beden eğitimi öğrencilerine temel düzeyde müzik eğitimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitimde müziğin önemini ve gerekliliğini kavrar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Müziğin rolünü ve içeriğini bilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Temel müzik bilgilerinin spor alanında kullanılacak boyutlarını kavrar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 | Ritmik okuma ve yazmayı öğrenip tempo tutmanın nota değerleriyle yazılımını kavrar ve uygular. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | İstiklâl Marşının vuruşlarıyla okur ve okutur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | Müzik bilgilerini dersinde ne şekilde kullanacağını bilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzik ile ilgili temel kavram ve beceriler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Spor alanında müzik dersinin önemi, eğitimdeki rolü ve içeriği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| 2 | Temel müzik bilgileri (ses, süre, nota değerleri vs.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| 3 | Nota yazmanın temel ilkeleri. Nota değerlerinin öğretimi ve amaçları | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, |
| 4 | Çalgıların genel olarak gruplandırılması, en önemli çalgı olan insan sesinin nasıl oluştuğu ve nasıl kullanılması gerektiği, nefes alma teknikler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Müziksel işitmenin genel kriterleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Nota değerlerinin vuruşlarıyla okunması | Anlatım, ritim tutma |
| 7 | Nota değerlerinin tempolu vuruş şeklinde okunması | Alıştırma ve Uygulama ve ritim tutma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nota değerlerinin tempolu vuruş şekilleriyle okunup yazılması | Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | İstiklâl Marşının okunuş şekli, nefes yerleri ve kelimelerin telaffuz ediliş şekilleri. | Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | İstiklâl Marşının okunuş şekli, nefes yerleri ve kelimelerin telaffuz ediliş şekilleri. | Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | İstiklâl Marşını yönetip okuma çalışması | Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | İstiklâl Marşını yönetip okuma çalışması | Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Ritm ve hareket alıştırmaları.Yazdığı nota değerlerini tempolu vuruş şekilleriyle okuma | Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Ritmik hareketlere eşlik çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Birgül Serçe&Tolgahan Çoğulu "Temel Müzil Eğitimi" | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| marakas def davul tahta çubuk zil akıllı tahta kitap cd internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 8 | 24 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 133 | ||