|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVİM KÜL AVAN (sevim.kul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Serbest zaman ve değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri, değer ve tutumlarının geliştirebilmesi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Serbest zaman ile ilgili temel kavramları açıklar |
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Serbest zaman eğitiminin yapısı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Zaman, Serbest zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireyselve toplumsal boyutu, Rekreasyon ve spor. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Zaman ve serbest zaman kavramı | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 2 | Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 3 | Serbest zamanın sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 4 | Amaçlarına göre serbest zamanın sınıflandırılması | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 5 | Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 6 | Serbest zaman katılım engelleri | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 7 | Serbest zaman alanları | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Serbest zaman ve Turizm | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 10 | Serbest zaman ve çevre | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 11 | rekreasyon kavramı | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 12 | Rekreasyon çeşitleri | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 13 | Rekreasyon etkinliklerinin planlanması | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 14 | Çocuklar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 15 | Yaşlılar için rekreasyon etkinliği düzenleme | Anlatma, Soru Cevap, Örnek Olay |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arslan, S. (2013). Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi, Nobel Yayınları | |
| 2 | Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, Sunum | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||