|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ATA (ayseata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ATA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin önceki eğitim hayatında almış olduğu matematik dersine ek olarak, matematiğe ilgisi olan öğrencilerin işlem yapma becerilerini ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirmek, problem çözme yöntemlerini anlatmak, sınavlarda başarılarını artırabilmek için test çözme tekniği kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematiğin temel kavramlarını tanımlar. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Matematiksel verileri yorumlar, çözümler ve değerlendirir. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük hayattaki bazı problemlerin matematiksel modellerini tanımlar, çözümler ve değerlendirir. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. PÇ-30 Mesleği için gerekli ileri seviye matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Test çözme tekniğini kavrar |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Kavramlar, Asal çarpanlara ayırma ve faktöriyel, Bölme Bölünebilme, Rasyonel sayılar, üslü sayılar, köklü sayılar, mutlak değer, çarpanlara ayırma, Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler, problem çeşitleri, kümeler ve fonksiyonlarda temel işlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Asal çarpanlara ayırma ve faktöriyel | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Bölme - Bölünebilme | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Rasyonel Sayılar | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Ondalıklı Sayılar | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Üslü sayılar | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Köklü sayılar | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mutlak değer | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Çarpanlara ayırma | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Problemler | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Problemler | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | Problemler | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Kümeler | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayınevi | |
2 | Çözümlü genel Matematik 1 Problemleri, Mustafa BALCI, Palme Yayınevi | |
3 | Çözümlü genel Matematik 2 Problemleri, Mustafa BALCI, Palme Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |