|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ATA (ayseata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ATA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin önceki eğitim hayatında almış olduğu matematik dersine ek olarak, matematiğe ilgisi olan öğrencilerin işlem yapma becerilerini ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirmek, problem çözme yöntemlerini anlatmak, sınavlarda başarılarını artırabilmek için test çözme tekniği kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük hayat problemlerinin matematiksel modellerini oluşturur. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geometrik şekillerin temel tanımlarını ve özelliklerini kavrar, uygular. |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. PÇ-30 Mesleği için gerekli ileri seviye matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Test çözme tekniğini kavrar |
PÇ-18 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Diziler ve sayı dizilerinde dört işlemler, permutasyon, kombinasyon, olasılık, işlem, modüler aritmetik, tablo ve grafil yorumlama, sayısal mantık problemleri, üçgen, dörtgen, çokgen, çember, katı cisim, analitik geometri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayı dizileri | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Permutasyon | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Kombinasyon | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Olasılık | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | İşlem | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Modüler aritmetik | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Tablo ve grafik yorumlama | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sayısal mantık problemleri | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Üçgen | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | Dörtgen | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Çokgen | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Çember | |
14 | Katı cisim | |
15 | Analitik geometri | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayınevi | |
2 | Çözümlü genel Matematik 2 Problemleri, Mustafa BALCI, Palme Yayınevi | |
3 | Çözümlü genel Matematik 1 Problemleri, Mustafa BALCI, Palme Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |