|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ ARAPÇA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET KILIÇARSLAN (mkilicarslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Kur'an'daki ahkam ayetleri, bu ayetlerin yorumu, fıhki tefsir ekolü hakkında bilgi ve tecrübe kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci dersin sonucunda Fıhki tefsirler hakkında bilgi edinmiş olur |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fıkhi tefsir ekolünün doğuşu, gelişimi, ahkam ayetlerinin sayısı, ahkam tefsirleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | et-Tefsiru'l-fıkhÎ ve tenevvuu'l-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 | et-Tefsiru'l-fıkhÎ beyne'l-eser ve'r-ray | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 | et-Tefsiru'l-fıkhÎ min tefasiri'l-ihtisas | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 | el-İhtilaf fi adedi ayâti'l-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 | Neşetü tefsiri'l-fıkhî | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 | el-Müellefat fi't-tefsiri'l-fıkhî | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 | envau'l-beyani'l-Kur'ani el-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | et-Turuk elleti yüstefadü biha'l-ahkam mine'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 | Esbabu ihtilafi'l-müfessirin fi'l-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 | et-Tefsiru'l-fıkhî fi ahdi'r-rasul | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 | et-Tealif fi't-fi't-tefsiri'l-fıkhî | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 | Eseru't-tefsiri'l-fıkhî fi'l-hayati'l-ameliyye | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 | Kıraatü'l-mutun bi'l-arabiyye | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 | Kıraatü'l-mutun bi'l-arabiyye | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Abdullah ez-Zübeyd Abdurrahman, Mukaddimatün fi't-tefsiri'l-fikhî. | |
2 | Ömer Muhammed Hammad, et-Tefsiru'l-fikhî en-Neşetü ve'l-hasais, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |