|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ ARAPÇA (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET KILIÇARSLAN (mkilicarslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Kur'an'daki ahkam ayetleri, bu ayetlerin yorumu, fıhki tefsir ekolü hakkında bilgi ve tecrübe kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci dersin sonucunda Fıhki tefsirler hakkında bilgi edinmiş olur |
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fıkhi tefsir ekolünün doğuşu, gelişimi, ahkam ayetlerinin sayısı, ahkam tefsirleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | et-Tefsiru'l-fıkhÎ ve tenevvuu'l-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 2 | et-Tefsiru'l-fıkhÎ beyne'l-eser ve'r-ray | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 3 | et-Tefsiru'l-fıkhÎ min tefasiri'l-ihtisas | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 4 | el-İhtilaf fi adedi ayâti'l-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 5 | Neşetü tefsiri'l-fıkhî | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 6 | el-Müellefat fi't-tefsiri'l-fıkhî | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 7 | envau'l-beyani'l-Kur'ani el-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | et-Turuk elleti yüstefadü biha'l-ahkam mine'l-Kur'an | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 10 | Esbabu ihtilafi'l-müfessirin fi'l-ahkam | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 11 | et-Tefsiru'l-fıkhî fi ahdi'r-rasul | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 12 | et-Tealif fi't-fi't-tefsiri'l-fıkhî | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 13 | Eseru't-tefsiri'l-fıkhî fi'l-hayati'l-ameliyye | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 14 | Kıraatü'l-mutun bi'l-arabiyye | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 15 | Kıraatü'l-mutun bi'l-arabiyye | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Prof. Dr. Abdullah ez-Zübeyd Abdurrahman, Mukaddimatün fi't-tefsiri'l-fikhî. | |
| 2 | Ömer Muhammed Hammad, et-Tefsiru'l-fikhî en-Neşetü ve'l-hasais, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||