|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Çince Seviye Tespit Sınavı'nın temel seviye konuşma sınavına yönelik alıştırmalarla öğrencilere konuşma sınavına hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ- |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. PÇ-32 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlarlar. PÇ-33 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirirler. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Selamlaşma 2. Memnuniyet bildirme ve teşekkür etme 3. Konuyla ilgili kültürel bilgi 4. Sınıf içi ikili diyaloglar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
2 | 1. Haftalar içeren diyaloglar 2. Geldiği ülkeden bahsetme 3. Konuyla ilgili kültürel bilgi 4. Sınıf içi ikili diyaloglar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
3 | 1. Öğrendiği dil hakkında diyaloglar 2.Aile fertleri ve sınıf mevcudiyeti hakkında konuşma (sayılara tepki) 3. Konuyla ilgili kültürel bilgi 4. Sınıf içi ikili diyaloglar 5. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
4 | 1.Alışveriş hakkında 2.Çin para birimi 3. Farklı alışveriş konuları (sebze, meyve, giysi vs.) 4. Konuyla ilgili kültürel bilgi 5. Sınıf içi ikili diyaloglar 6. 1. Çince Konuşma Seviye Tespit Sınavı (HSKK) (汉语水平口语考试 初级) soru çözümü. 7. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
5 | 1.Konum tarifi (...在哪儿) 2.Hedef konuma nasıl gidilir?(去...怎么走) 3. Farklı alışveriş konuları (sebze, meyve, giysi vs.) 4. Konuyla ilgili kültürel bilgi 5. Sınıf içi ikili diyaloglar 6. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
6 | 1. Tarih ve saat içeren diyaloglar (...几月几, 几点...) 2. Benim bir günüm (我的一天) 3. Konuyla ilgili kültürel bilgi 4. Sınıf içi ikili diyaloglar 5. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
7 | 1. Kaldığı yeri tarif etmek 2. İki nokta arasındaki mesafeyi söylemek 3. Sınıf içi ikili diyaloglar 4. Performans ödevi 5. Konu tekrarı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışması Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 发展汉语初级口语 I | |
2 | HSKK 真题集2014版 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-14 | 0.2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |