Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / OSD KMY305 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: OSD KMY305 Adı: SİYASET BİLİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin siyaset biliminin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Siyaset bilimi hakkında kavramsal bir bakış açısı kazanır; siyaset biliminde öğrendiği kavramlar üzerinden siyasal olayları analiz edebilir. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Politik aktörler hakkında bilgi sahibi olur, siyasal sistemlerin yapısını açıklayabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Siyasal parti sistemlerini ve siyasal partilerin işlevlerini karşılaştırmalı olarak öğrenir, siyasal kültür ve siyasal katılma arasındaki bağı teorik olarak analiz edebilir. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır,
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, siyaset bilimine ilişkin temel kavramlar, devlet ve siyasal sistemler, siyasal kültür ve siyasal katılma, siyasal partiler ve baskı grupları oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Politikanın Anlamı ve Nitelikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
2 Politik Bilim Açısından Devlet Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
3 Siyasal İktidar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Siyasal İktidar ve Egemenlik Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
5 Siyasal İktidarın Meşruluk Temeli Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 Sosyal Tabakalaşma ve Siyasal İktidar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
7 Politikada Yöneten-Yönetilen Ayrımı: Elitler ve Kitleler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Siyasal Katılma Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
10 Siyasal Sistemler ve Kamuoyu Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
11 Siyasal Partilerin Fonksiyonları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
12 Siyasal Partiler Tipolojisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
13 Siyasal Parti Sistemleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
14 Baskı Grupları ve Siyasal Partiler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
15 Tekrar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kapani, M. (2019), Politika Bilimine Giriş, Ankara: Serbest Akademi.
2 HEYWOOD, Andrew (2010), Siyaset, Ankara: Adres Yayınları.
3 TAŞKIN, Yüksel (2014), Siyaset, Kavramlar, Kurumlar, Süreçler, İstanbul: İletişim Yayınları.
4 ATILGAN, Gökhan, E. Attila AYTEKİN, Siyaset Bilimi (2013), İstanbul: Yordam Kitap.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 10
5.Rapor 16 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90