|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencinin siyaset biliminin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyaset bilimi hakkında kavramsal bir bakış açısı kazanır; siyaset biliminde öğrendiği kavramlar üzerinden siyasal olayları analiz edebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Politik aktörler hakkında bilgi sahibi olur, siyasal sistemlerin yapısını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Siyasal parti sistemlerini ve siyasal partilerin işlevlerini karşılaştırmalı olarak öğrenir, siyasal kültür ve siyasal katılma arasındaki bağı teorik olarak analiz edebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğini, siyaset bilimine ilişkin temel kavramlar, devlet ve siyasal sistemler, siyasal kültür ve siyasal katılma, siyasal partiler ve baskı grupları oluşturmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Politikanın Anlamı ve Nitelikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 2 | Politik Bilim Açısından Devlet | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 3 | Siyasal İktidar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 4 | Siyasal İktidar ve Egemenlik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 5 | Siyasal İktidarın Meşruluk Temeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 | Sosyal Tabakalaşma ve Siyasal İktidar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 | Politikada Yöneten-Yönetilen Ayrımı: Elitler ve Kitleler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Siyasal Katılma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 10 | Siyasal Sistemler ve Kamuoyu | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 | Siyasal Partilerin Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 12 | Siyasal Partiler Tipolojisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 13 | Siyasal Parti Sistemleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 14 | Baskı Grupları ve Siyasal Partiler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 15 | Tekrar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kapani, M. (2019), Politika Bilimine Giriş, Ankara: Serbest Akademi. | |
| 2 | HEYWOOD, Andrew (2010), Siyaset, Ankara: Adres Yayınları. | |
| 3 | TAŞKIN, Yüksel (2014), Siyaset, Kavramlar, Kurumlar, Süreçler, İstanbul: İletişim Yayınları. | |
| 4 | ATILGAN, Gökhan, E. Attila AYTEKİN, Siyaset Bilimi (2013), İstanbul: Yordam Kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||