|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SABRİYE AK KURAN (akkuran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, günümüzün önemli bir sorununa dönüşen iklim değişimi konusu çeşitli yönleriyle siyaset-çevre ilişkileri bağlamında tartışılacaktır. İklim değişikliğinin nedenleri, etkileri, bunların toplumsal sınıflarla olan ilişkisi, sorunun siyasallaşması, küresel ısınmanın azaltılmasına yönelik olarak geliştirilen mekanizmalar, uyum stratejileri, önerilen çözümlerin etkililiği, bazı ülkelerin iklim siyasaları gibi konular ele alınacaktır. Bu ders, öğrencilerin ekolojik konuları toplumsal-siyasal bir eksende anlamalarını sağlamayı, çeşitli kuram ve yaklaşımları tartışmalarını ve değişik perspektifler karşısında kendi eleştirel düşüncelerini geliştirmelerine aracılık etmeyi hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İklim Siyasetine ilişkin olarak kuramsal, tarihsel ve güncel bilgiyi temel alır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İklim Siyaseti konusunda sahip olduğu güncel ve tarihi verileri değerlendirerek yorumlar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarihsel ve güncel sorunları toplumsal, siyasal ve psikolojik boyutlarıyla tanımlar. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, iklim sorununa yönelik yaklaşımlar, iklim sorunu ve toplumsal ilişkiler, iklim sorununun nedenleri ve sonuçları, iklim sorununun uluslararasılaşması ve değişen iklime uyum stratejileri gibi ana başlıklar ele alınmakta ve tartışılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin ve kavramların tanıtımı | Anlatım, soru ve cevap |
2 | İklim Sorunu | Anlatım, soru ve cevap |
3 | İklim Sorunu Devam | Anlatım, soru ve cevap |
4 | İklim ve Toplumsal İlişkiler | Anlatım, soru ve cevap |
5 | İklim ve Toplumsal İlişkiler Devam | Anlatım, soru ve cevap |
6 | Al Gore, "Uygunsuz Gerçek" Belgeseli | Belgesel/Film İzleme ve Kritiği |
7 | İklim Sorununun Uluslararasılaşması | Anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kyoto Protokolü ve Sonrası | Anlatım, soru ve cevap |
10 | Sektörel Emisyon Azaltım ve Değişen İklime Uyum Stratejileri | Anlatım, soru ve cevap |
11 | Bireysel Emisyon Azaltım Stratejileri | Anlatım, soru ve cevap |
12 | AB'de de İklim siyasaları | Anlatım, soru ve cevap |
13 | ABD'de İklim Siyasaları | Anlatım, soru ve cevap |
14 | Türkiye'de İklim Siyasaları | Anlatım, soru ve cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Giddens, A. The Politics of Climate Change, Cambridge, Polity, 2009. (Ana Kitap) | |
2 | Hansen, James E., Küresel Isınmanın Kırılma Noktası, Der. ve Çev. A. Yılmaz, İstanbul, Ayrıntı, 2009. (Ana Kitap) | |
3 | Karakaya, Ethem (ed) Küresel Isınma ve Kyoto Protokolü: İklim Değişikliğinin Bilimsel, Ekonomik ve Politik Analizi, İstanbul, Bağlam, 2008. (Yardımcı Kitap) | |
4 | Kadıoğlu, Mikdat, Küresel İklim Değişimi ve Türkiye: Bildiğiniz Havaların Sonu, 2.Basım, İstanbul, Güncel Yayıncılık, 2007a. (Yardımcı Kitap) | |
5 | TÜBA, Türkiye Açısından Dünya’da İklim Değişikliği, Ankara, 2011. (Yardımcı Kitap) | |
6 | Madra, Ömer, Küresel Isınma ve İklim Krizi, İstanbul, Agora Kitaplığı Yayınevi, 2007. (Yardımcı Kitap) | |
7 | Neale, Jonathan, Küresel Isınmayı Durduralım, Dünyayı Değiştirelim! Çev. D. Tarkan, İstanbul, Yordam, 2009. (Yardımcı Kitap) | |
8 | Talu, Nuran, Türkiye’de İklim Değişikliği Siyaseti, Ankara, Phoenix Yayınevi, 2015. (Yardımcı Kitap) | |
9 | Keleş, R., C. Hamamcı, A. Çoban, Çevre Politikası, 7. Baskı, Ankara, İmge, 2012. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |