Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEM437 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM437 Adı: ALMANCA I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ÇİDEM (aysuncidem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Almancanın temel yapılarını (tanımlıklar, adıllar, ad, eylem ve sıfat çekimi) edinerek başlangıç düzeyinde öğrenilen yapıları günlük yaşama dair etkinliklere (kendini tanıtma, tanışma, selamlama, alışveriş yapma, sipariş verme vb.) uygulamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Almancayı Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurabilir. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; temel iletişim, basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlamak ve günlük temel konuşma dilinde iletişim kurmak için gerekli olan yapılar ve sözcükler, hedef dilin kültürü ile bilgi konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kendini ve başkalarını tanıtma‘du’ ve ‘Sie’ ayrımı; temel sözcük dizilişi Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
2 20’ye kadar rakamlar, fiiller kişi zamirleri Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
3 Hobiler, günler, randevulaşma Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
4 meslekler, sayılar Çoğul, Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
5 Çoğul, Evet-Hayır soruları Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
6 Yerler hakkında soru sormak ve bilgi verme, Akkusativ isteyen fiiller Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
7 belirli belirsiz Artikel, olumsuzluk eki Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
8 Ara Sınav
9 Yemek hakkında konuşmak w-soruları yiyecek içeçekler Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
10 alışveriş, soru sormak- cümelde kelimelerin yerleri Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
11 Akkusativ isteyen fiiller zamanı sorma aile hakkında konuşmak Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
12 Randevulaşma özür dileme telefonda randevulaşma Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
13 Birlikte plan yapmak, davetiye anlamak ve yazmak boş zaman aktiviteleri Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
14 Olaylar hakkında konuşma metinden belli bilgilere ulaşma radyodan aktivite bilgileri edinme Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
15 tekrar ve sınava hazırlık Anlatım,Grup çalışması, Soru-Yanıt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Pilaska, A. und Wirth, K. (2012). Netzwerk Lehrerhandbuch. München:Klett--Langenscheidt KG.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 2 5 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60