Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Etkili öğretim için gerekli değişkenleri fark edebilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Etkili bir ders planı hazırlayabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Mikro öğretim uygulaması sırasında etkililiği sağlayacak değişkenleri düzenleyebilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecine aktif olarak katılabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 |
Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde edindiği bilgileri sonraki uygulamalarına yansıtabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 |
Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde eleştiriye açık davranabilir |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders; etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları, mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları, mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi ve konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama konularını kapsamaktadır.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 |
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları |
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 |
3 Ders planı hazırlama |
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
4 |
4 Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları |
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap |
5 |
5 Mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap |
6 |
6 Konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama |
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
7 |
7 Sınıfta 3E/5E vb. bir Öğretim modeline uygun örnek bir ders planı yapılması |
Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme |
Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
10 |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme |
Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
11 |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme |
Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
12 |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme |
Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
13 |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme |
Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
14 |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme |
Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
15 |
Genel Değerlendirme |
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Şahan,H., Küçükoğlu, A. (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|