|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye rehberlik edilerek sınıf içi derslerde ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel ve işitsel araçları kullanma deneyimi kazanabilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnteraktif eğitim tekniklerini kullanma deneyimi kazanabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğrenen bir lider olarak Klinik Eğitmenlik tecrübesi kazanabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Eğitim içeriğini analiz edebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Etkili sunum yapabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik sunum, hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama ve uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması başlıklarını kapsar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası |
4 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Beyin Fırtınası |
5 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Kavram Haritası Yapma |
6 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Kavram Haritası Yapma |
7 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Drama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Drama |
10 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Rol Yapma |
11 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Rol Yapma |
12 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Grup Çalışması |
13 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen yöntemleri kullanarak sunum ve eğitim yapma. | Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Gerçek klinik ve saha ortamı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 40 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 60 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 6 | 60 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |