|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere klinik eğitim konusunda rehberlik etmek, bilgi ve becerilere erişim sağlamak, eğitim içeriğine erişim sağlamak, bilgi, tutum, analiz etme ve kullanma açısından uygun öğretim yöntemlerini sağlamak için araçlar sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci işitsel ve görsel araçları kullanma becerisi kazanabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğrenci etkileşimli eğitim tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğrenci bakım yeteneğini diğer eğitim teknikleriyle birleştirebilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Öğrenci lider klinik eğitmen olarak öğrenme yeteneği geliştirebilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Öğrenci eğitim içeriğinin güçlü analizini yapabilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Öğrenci etkili sunum yapabilir. |
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilere klinik uygulama ve teorik derslerde aktif olarak, öğretim yöntem ve yöntemlerini sunu tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarma becerisi kazandırmayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Toplantı, Klinik uygulama ve planlama hazırlıkları | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
2 | Klinik eğitimine yaklaşım | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
3 | Eğitim için olumlu bir atmosfer nasıl olmalıdır? | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
4 | Klinik eğitimde koçluk | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
5 | Görsel-işitsel materyalleri kullanma | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
6 | Etkileşimli öğretim tekniklerini kullanma | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
7 | Etkileşimli öğretim tekniklerini kullanma | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Koçluğu diğer öğretim teknikleriyle birleştirme. | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
10 | Öğrenen bir lider olarak klinik eğitimi | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
11 | Eğitim içeriğinin analizi | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
12 | Etkili Raporlama | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
13 | Etkili Raporlama | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
14 | Etkili Raporlama | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
15 | Etkili Raporlama | Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. | |
2 | Leyla Arabacı, B. (2020).Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. | |
3 | Gürhan N. (2016). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, tahta, saha |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 40 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 60 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 13 | 65 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |