|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, tez çalışması süresince öğrenciye çalışmasıyla ilgili danışmanlık ve yönlendirmenin yapılmasını amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tez konusunda edindiği bilgileri değerlendirir, geliştirir ve bunları açıklayabilir. |
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Bilgiye gereksinim duyar ve edindiği bilgiyi açıklayabilir. |
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Bilimsel ve etik değerleri benimseyerek açıklayabilir. |
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 2 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 3 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 4 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 5 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 6 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 7 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 10 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 11 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 12 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 13 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 14 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 15 | Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma | Tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Makale, kitap, internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 100 | ||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 14 | 16 | 224 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 16 | 240 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 16 | 240 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 720 | ||