|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT İÇEN (muraticen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM BOZKURT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Oral bölgede bulunan yapıları, komşuluklarını ve innervasyonunu öğrenmeyi amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel kavramlar ve terminoloji hakkında yorum yapabilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oral bölge anatomisi hakkında bilgi sahibidir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ağız çevresindeki yapıların anatomisini ve diğer yapılarla ilişkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-6 Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, dental terminoloji, daimi dişlerin anatomisi, daimi dişlerin morfolojisi, preperasyon prensipleri , dişlerin yapısal özellikleri , notasyon sistemleri, okluzal ilişkiler ve çene hareketleri ile ilgili temel bilgiler konularını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oral ve maksillofasiyal bölge | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
2 | Dişlerin normal anatomik yapısı | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
3 | Diş hastalıklarının detaylı şekilde incelenmesi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
4 | Maksiller sinüsün fonksiyonel anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
5 | Dil ve dil kasları anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
6 | Palatum durum, palatum molle, pharynx anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
7 | Dentofasiyel yapılar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mandibular kompleks ve doğum sonrası gelişimi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
10 | Temporomandibular Eklem Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
11 | Temporomandibular Eklem hastalıkları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
12 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
13 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
14 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
15 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arıncı, K., Elhan, A.: Anatomi (1. ve 2. cilt), 6. Baskı (2020) | |
2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019 | |
3 | Aktümsek, A. (2001). Anatomi ve Fizyoloji. Nobel Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sunum,anlatım teknikleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |