Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORB 512 - TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ORB 512 Adı: ORAL NÖROFİZYOLOJİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CİHAN HASÇİZMECİ (cihanhascizmeci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sinir sistemini oluşturan yapılar ile duyu-motor sistemi, otonom sinir sistemi, ağrı ve hareket kontrolü hakkında detaylı bilgiye sahip olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sinir sistemini oluşturan hücrelerin yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar.
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar.
PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar.
PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Merkezi sinir sisteminin çalışma prensiplerini açıklayabilir PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar.
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar.
PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar.
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar.
PÇ-6 Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sinir sistemindeki kimyasal ve elektriksel sinyalleri açıklayabilir. PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar.
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar.
PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar.
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar.
PÇ-6 Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Sinir fizyolojisine giriş, beyin ve davranış, Duyu fizyolojisi, Somatik duyu yolları, Ağrı ve analjezinin fizyolojisi, Beynin motor sistemleri, Refleks bilimine giriş, Serebellum (beyincik), Motor korteks ve istemli hareketlerin kontrolü, Bazal gangliyonlar, Hipotalamus ve limbik sistem, Kan-beyin bariyeri ve beyin omurilik sıvısını kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nörofizyolojiye giriş ve sinir sistemini oluşturan hücrelerin yapısı ve fonksiyonları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
2 Sinaptik ve kavşak iletimi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
3 Sinir ileticileri ve düzenleyicileri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
4 Duyu reseptörlerinin özellikleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
5 Refleksler Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
6 Ağrı ve sıcaklık Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
7 Somatosensör yollar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
8 Ara Sınav
9 Beynin elektriksel aktivitesi, uyku-uyanıklık durumu Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
10 Postürün ve hareketin denetimi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
11 Otonom sinir sistemi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
12 Otonom sinir sistemi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
13 Hormonal işlevlerin hipotalamik düzenlenmesi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
14 Öğrenme. bellek, dil ve konuşma Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
15 Öğrenme. bellek, dil ve konuşma Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kandel, E. R. (2007). In search of memory: The emergence of a new science of mind. WW Norton & Company.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bİlgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 2 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 1 10
5.Rapor 7 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 3 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180