Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 515 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 515 Adı: DİNLEME VE SESLETİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BİLAL ÜSTÜN,
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere Almanca fonetik bilgi ve beceri kazandırmak, öğrencilerin dinleme, tonlama ve telaffuz becerilerini geliştirmek, öğrencilerin Almancada anlamı değiştiren ve değiştirmeyen fonemleri tanımalarına ve doğru kullanımlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak, öğretmen adayı olarak öğrencilerde doğru telaffuz öğrenme bilincini artırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu bilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Doğru telaffuz ve cümle tonlama yapılarını bilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Doğru cümle tonlamalarını kullanarak farklı duyguları ifade edebilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Farklı telaffuz ve cümle tonlama yapılarını ayırt edebilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Ek almış ya da bileşik sözcüklerde vurguyu tanıyabilir ve yapabilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 Anlamı değiştiren ve değiştirmeyen sesleri doğru üretebilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; sesli harfler, sessiz harfler, sözcük vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerilerini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Almanca fonem Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
2 Almanca sesli sesler ve sessiz sesler Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
3 İki heceli ve çok heceli isimler ve bağlamsal konuşma Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
4 Telaffuzda vurgu ve tonlama Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
5 Bağlamsal konuşma ve vurgu Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
6 Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzeni Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
7 Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzeni Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Bileşik ve ek almış sözcüklerde vurgu Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
10 Dinleme metninde bir örneğin verildiğini işaret eden yapılar Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
11 Dinleme metninde önemli bilgiler Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
12 Dinleme metninde önemli bilgiler Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
13 Sözlü olmayan ifadeler Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
14 Dinleme metninde telaffuz değişiklikleri Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
15 Dinleme metninde telaffuz değişiklikleri Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bunk, G. (Ed.) (2005). Phonetik aktuell. Ismaning: Hueber Verlag.
2 Selen, N. (1988). Alman Dilinin Fonetik ve Entonasyon Kuralları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, audial ortam.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 8,16 1 20, 30
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 2 2
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 15 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120