|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLAL ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere Almanca fonetik bilgi ve beceri kazandırmak, öğrencilerin dinleme, tonlama ve telaffuz becerilerini geliştirmek, öğrencilerin Almancada anlamı değiştiren ve değiştirmeyen fonemleri tanımalarına ve doğru kullanımlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak, öğretmen adayı olarak öğrencilerde doğru telaffuz öğrenme bilincini artırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu bilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Doğru telaffuz ve cümle tonlama yapılarını bilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Doğru cümle tonlamalarını kullanarak farklı duyguları ifade edebilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Farklı telaffuz ve cümle tonlama yapılarını ayırt edebilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Ek almış ya da bileşik sözcüklerde vurguyu tanıyabilir ve yapabilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Anlamı değiştiren ve değiştirmeyen sesleri doğru üretebilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; sesli harfler, sessiz harfler, sözcük vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerilerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Almanca fonem | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
2 | Almanca sesli sesler ve sessiz sesler | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
3 | İki heceli ve çok heceli isimler ve bağlamsal konuşma | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
4 | Telaffuzda vurgu ve tonlama | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
5 | Bağlamsal konuşma ve vurgu | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
6 | Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzeni | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
7 | Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzeni | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bileşik ve ek almış sözcüklerde vurgu | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
10 | Dinleme metninde bir örneğin verildiğini işaret eden yapılar | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
11 | Dinleme metninde önemli bilgiler | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
12 | Dinleme metninde önemli bilgiler | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
13 | Sözlü olmayan ifadeler | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
14 | Dinleme metninde telaffuz değişiklikleri | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
15 | Dinleme metninde telaffuz değişiklikleri | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bunk, G. (Ed.) (2005). Phonetik aktuell. Ismaning: Hueber Verlag. | |
2 | Selen, N. (1988). Alman Dilinin Fonetik ve Entonasyon Kuralları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, audial ortam. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 8,16 | 1 | 20, 30 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |