| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı seramik ve küçük objelerin teknik resim kurallarına göre çizilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seramik ve küçük objeleri teknik resim kurallarına göre çizebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi  | 
		 Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Seramik ve küçük obje çiziminde temel görünüşleri çıkarabilme | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci  | 
		|
| DÖÇ-3 | Ölçek ve ölçeklendirme kurallarına göre seramik ve küçük objeleri çizebilme | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci  | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste seramik ve küçük objelerin kesit ve görünüşlerinin çizim teknikleri, teknik çizim aletleri kullanılarak uygulamalı olarak verilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Teknik resim çizim gereçlerinin tanıtımı | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Temel çizgi alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 3 | Temel çizim alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 4 | Teknik resim çizim alıştırmaları | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 5 | Temel geometrik biçimlerin çizimi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 6 | Temel geometrik biçimlerin çizimi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 7 | Ölçek kavramı, tanımı, teknik çizimde ölçek kullanımı | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cisimlerin üç görünüşünün çizilmesi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 10 | Cisimlerin üç görünüşünün çizilmesi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 11 | Cisimlerin kesitlerinin çizilmesi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 12 | Cisimlerin kesitlerinin çizilmesi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 13 | Seramik ürünlerin çizim tekniklerinin tanıtımı | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 14 | Seramik ürünlerin üç görünüşünün çizilmesi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 15 | Seramik ürünlerin kesitlerinin çizilmesi | Anlatma Yöntemi Uygulama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yapı Teknik Resmi, Ali Pancarcı, M. Emin Öcal. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| T cetveli, gönyeler, çizim kalemleri, silgi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | 20 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 2 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 117 | ||