|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek, tasarım ve uygulama aşamalarını kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cam şekillendirme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cam şekillendirme yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Cam fırınlama yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek, tasarım hazırlamak, kompozisyon oluşturmak ve uygulamalar yapmak. Cam yapıları ve cam üretim teknolojileri ile camların ısısal, kimyasal ve mekanik özellikleri konularında temel bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Camın çeşitlerini tanımak, şekillendirme yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak işlemek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders ve konular hakkında genel tanıtım, camın tanımı. Camın tarihçesi, camın kimyasal yapısı. | Anlatım, Tartışma Yöntemi, soru cevap |
2 | Cam kesme tekniği | Anlatım, soru-cevap |
3 | Cam kesme tekniği | Anlatım, soru-cevap |
4 | Füzyon Cam uygulama için çamurdan kalıp hazırlama: Tasarım süreci | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
5 | Füzyon Cam uygulama için çamurdan kalıp hazırlama: Tasarım süreci | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
6 | Füzyon Cam uygulama için çamurdan kalıp hazırlama: Çamurdan şekillendirme süreci | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
7 | Füzyon Cam uygulama için çamurdan kalıp hazırlama: Çamurdan şekillendirme süreci | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Füzyon Cam uygulama için çamurdan kalıp hazırlama: Kurutma, bisküi pişirimi | Anlatım, Tartışma Yöntemi, soru cevap |
10 | Fırınlanan kalıbın füzyon cam uygulamaları: Cam fırında pişirim süreci | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
11 | Fırınlanan kalıbın füzyon cam uygulamaları: Cam fırında pişirim süreci, renklendirme | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
12 | Fırınlanan kalıbın füzyon cam uygulamaları: Cam fırında pişirim süreci, renklendirme | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
13 | Seramik kalıbın sırlanması, fırınlanması | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
14 | Cam ve seramiklerin kompozisyonlarının oluşturulması | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
15 | Cam ve seramiklerin kompozisyonlarının oluşturulması | Anlatım, soru-cevap, Beceri Geliştirme Çalışması, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akantaş / Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri, Bilgehan UZUNER | |
2 | Cummings, Keith (2011). Çağdaş Cam Sanatı Fırın Teknikleri ve Uygulamalar, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kristal Cam, pencere camı, renkli camlar, cam şişeler, alçı, cam fırını, elmas, cetvel, cam boyaları, eldiven, önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 5 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 7 | 5 | 35 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |