| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seramik takı tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		|
| DÖÇ-2 | Seramik takı tasarımı ve üretiminde kullanılan malzeme ve aletleri tanır | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		|
| DÖÇ-3 | Özgün seramik takı seti tasarlama ve uygulama becerisi kazanabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin kapsamı, konular ve içerik hakkında bilgi verme | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Takının tanımı ve işlevi hakkında bilgi verme | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik döneme ait takılar | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Arkaik, Klasik, Helenistik döneme ait takılar | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Roma, Bizans dönemine ait takılar | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Takı yapımında kullanılan süsleme teknikleri | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Seramik takı yapımında kullanılan destekleyici, alternatif malzemeler | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Belirlenen konuya uygun olan tasarımların onaylanması | Soru Cevap | 
| 10 | Onaylanan tasarımların uygulamalarının yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 11 | Uygulamaya devam etme | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 12 | Uygulamaya devam etme | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 13 | Çalışmaların rötuşu ve kurutulması | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 14 | Çalışmaların ilk pişirimi | Grup Çalışması | 
| 15 | Sır pişirimi | Grup Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Jewelry Concepts & Technology, Bantam Doubleday Dell Publishing Group | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 4 | 1 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 9 | 3 | 27 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||