Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER 222 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER 222 Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Grafik tasarıma yönelik çalışmaların proje kapsamında bilgisayar programları kullanılarak yaptırılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanat ve Tasarım Bilgilerini bilgisayar alanında uygulayabilir PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Laboratuvar Sınavı
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tasarım sürecini yönetebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Laboratuvar Sınavı
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Tasarım alanındaki teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Laboratuvar Sınavı
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Grafik Tasarım aracı olarak bilgisayar; vektörel programlar: Çizim özellikleri, renk seçimleri, boyut ve plan özellikleri, diğer programlarla alışveriş, filtreler, sayfa düzeni; tarayıcının kullanımı; Piksel Esaslı Programlara Giriş: Tarama, renk ve format seçenekleri; yazıcı ayarları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, Ders hakkında genel bilgilendirme Anlatma Yöntemi
2 Bilgisayar programı hakkında teorik ders anlatımı Anlatma Yöntemi
3 Bilgisayar destekli tasarım Projesinin verilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Proje ile ilgili çalışmanın sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Proje ile ilgili çalışmanın sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Projenin sonlandırılması. Yeni projenin verilmesi Anlatma Yöntemi
7 Vize kapsamında projelerin değerlendirilmesi Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Final Projesinin verilmesi Anlatma Yöntemi
10 Final Projesinin sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Final Projesinin sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Final Projesinin sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Final Projesinin sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Final Projesinin sürdürülmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Final Projesinin Değerlendirilmesi Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 TEPECİK Adnan, Grafik Sanatlar, Tarih-Tasarım-Teknoloji Detay Yayıncılık, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Grafik Tasarım Aracı Olarak Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı 1 1 20
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 10 2 20
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 1 4 4
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90