| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere artistik sırlar ve çeşitleriyle ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Artistik seramik sır çeşitlerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Seger yöntemi ile seramik sır yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Artistik seramik sırları yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Artistik ve endüstriyel seramik sırlarının kimyasal kompozisyonlarının nasıl hazırlandığının anlatımı ve bu sırların denemelerinin yapılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Artistik sırlar ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi, | 
| 2 | Artistik sırlarda kullanılan hammaddelerin özelikleri | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Artistik sırların Seger formülü hesabı | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi | 
| 4 | Uygulanacak artistik sırın reçetelerinin belirlenmesi | Problem Çözme Yöntemi | 
| 5 | Uygulanacak artistik sırın tartımının yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 6 | Artistik sırların deneme plakalarına uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 7 | Uygulaması yapılan artistik sırların pişirimi | Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulanacak artistik sır çeşidinde kullanılan hammaddelerin özelikleri | Anlatma Yöntemi, | 
| 10 | Uygulanacak artistik sır çeşidinin Seger formülü hesabı | Problem Çözme Yöntemi | 
| 11 | Uygulanacak artistik sır reçetelerinin belirlenmesi | Problem Çözme Yöntemi | 
| 12 | Uygulanacak artistik sır çeşidinin tartımının yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 13 | Artistik sırların deneme plakalarına uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 14 | Uygulaması yapılan artistik sırların pişirimi | Grup Çalışması | 
| 15 | Pişirim sonrası değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Industrial Ceramics F.Singer, S.S. Singer, Chapman and Hall, London,1979. | |
| 2 | Rada, Proslav.”Ceramic Tecniques”, 1989. | |
| 3 | TANIŞAN, Hüseyin; METE, Zeliha. Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. | |
| 4 | ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan, Seramik Teknolojisi, Literatür Yayıncılık:2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Hammaddeler, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı, seramik fırın, önlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 161 | ||