|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye artistik anlamda torna kullanımı becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda artistik form tasarlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda seramik artistik formları şekillendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Artistik formları üç boyutlu değerlendirerek ölçülendirme yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çömlekçi tornasında özgün üç boyutlu tasarımların uygulamalarını yapmak, yüzey değerlendirmelerinde estetik çözümlemeler aramak. Çamur tornasında farklı seramik formlar tasarlamak ve şekillendirmek. Çamurun havasını alma, merkeze getirme, yükseltme, inceltme, düzeltme, dip alma, standart ölçülerde silindir yapma. Silindir formlar, çanak, tabak, kulp, küre vazo yapma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farklı çeşitte torna çamurlarının tanıtımı, çamurun yoğrularak havasının alınması | Anlatma Yöntemi Uygulama |
2 | Çamuru tornada merkeze getirme pratiği kazanma, silindir form şekillendirme | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Silindir şeklinde artistik vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Dikey artistik form uygulaması, dip alma-düzeltme çalışması | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Yarım küre ve çanak çalışması | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Silindir formunun açılması, konik form çalışması | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta boyutta artistik yatay form uygulaması | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Sır ayağı uygulamasının yapılması | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Çeşitli dekor yöntemleri uygulamaları | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Çeşitli çanak – kase – kupa uygulamaları | Anlatma Yöntemi Uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Özgün artistik form uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Fırın doldurma ve bisküvi pişirimi (ilk fırınlama) | Grup çalışması |
15 | Sırlama, Sırlı Pişirim (ikinci fırınlama) | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
2 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çömlekçi Tornası, Çamur, Şekillendirme Aletleri, Önlük veya tulum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |