|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye artistik anlamda torna kullanımı becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı artistik formları şekillendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Artistik formları çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Artistik formlarda ölçülendirme yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çömlekçi tornasında özgün üç boyutlu artistik tasarımların uygulamalarını yapmak, yüzey değerlendirmelerinde artistik ve estetik çözümlemeler aramak. Çamur tornasında farklı artistik seramik formlar tasarlamak ve şekillendirmek. Çamurun havasını alma, merkeze getirme, yükseltme, inceltme, düzeltme, dip alma, standart ölçülerde silindir yapma. Silindir formlar, artistik çanak, tabak, kulp, küre ve vazo yapma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farklı çeşitte torna çamurlarının tanıtımı, çamurun yoğrularak havasının alınması | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
2 | Çamuru tornada merkeze getirme pratiği kazanma, silindir, vazo şekillendirme | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Tornada şekillendirilen silindirlere düzeltme ve sır ayağı uygulaması yapılması | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Tornada şekillendirilen silindirlerin açılarak konik formda, yarım küre ve çanak çalışma yapılması | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Yarım küre ve çanak uygulamalarının çoğaltılması | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Yapılan uygulamaların bisküvi pişirimi (ilk fırınlama) | Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tornada özgün form tasarımı yapılması | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Onaylanan tasarımların tornada yapımı | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Özgün tasarımların yüzeylerine çeşitli dekor yöntemlerinin uygulanması | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Özgün tasarımların rötuşlarının yapılması | Anlatma Yöntemi, Uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Özgün tasarımların kontrollü kurutulması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Fırın doldurma ve bisküvi pişirimi (ilk fırınlama) | Grup çalışması |
15 | Sırlama, Sırlı Pişirim (ikinci fırınlama) | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
2 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Önlük veya tulum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 7 | 3 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 3 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |