| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Disiplinler arası bir yaklaşımla, öğrencilere sanat tarihi, arkeoloji, iletişim, eğitim, belgeleme, yönetim, tasarım gibi alanlarda sunulan derslerle bir müzede karşılaşılabilecek farklı iş kalemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 
			
		 
			PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 
		|
| DÖÇ-2 | Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek | 
			
		 
			PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek | 
		|
| DÖÇ-3 | Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzecilik ve müze içi uygulamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Müze Kavramı Nedir? Tarih Süreç İçinde Başlangıcı ve Gelişimi | Anlatma | 
| 2 | Müzelerin Amaçları Nedir? Toplumsal Bir Kurum Olan Müzelerin İşlevleri | Anlatma | 
| 3 | Günümüzde Bir Bilim Dalı Olarak Ele Alınması | Anlatma | 
| 4 | Müze Koleksiyonlarını Oluşturan Eserler Müzelere Nasıl Kazandırılmaktadır? | Anlatma | 
| 5 | Koleksiyonculuk Nedir? Müze Koleksiyonlarının Belirlenmesi | Anlatma | 
| 6 | Müze eserlerinin Toplanması ve Korunması | Anlatma | 
| 7 | Koleksiyonların Müze Sınıflandırılmasında Kullanılması | Anlatma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yurtiçi ve Yurtdışı Müzelerinin Koleksiyonlarının İrdelenmesi | Anlatma | 
| 10 | Sergileme İşlevi | Anlatma | 
| 11 | Sergilenmesi Nasıl Gerçekleşmektedir? | Anlatma | 
| 12 | Belgeleme İşlevi | Anlatma | 
| 13 | Eserlerin Eğitimsel Amaçlı Kullanılmaları | Anlatma | 
| 14 | Müzelerde ışıklandırma | Anlatma | 
| 15 | Müzecilik ve mobil uygulamalar | Anlatma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 7 | 14 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 7 | 14 | 60 | 
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 2 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 62 | ||