| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilere alçı model, kalıp yapma ve endüstriyel uygulama becerilerini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Model ve kalıp yapmak için uygun alçı hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Alçı model ve kalıp yapımında kullanılan aletleri tanır ve kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Alçı model ve kalıp yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
 PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-4 | Endüstriyel seramik uygulama becerisi kazanabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alçı model ve kalıp yapım yöntemleri, endüstriyel uygulama yöntemleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders hakkında açıklama | Anlatım yöntemi | 
| 2 | Alçı şekillendirmede kullanılan, aletler ve makinaların tanıtımı | Anlatım yöntemi | 
| 3 | Çekirdek modeli şekillendirme | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 4 | Çekirdek modeli şekillendirme | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 5 | Çekirdek modeli şekillendirme | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 6 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme | 
| 7 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 10 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 11 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması | 
| 12 | Kalıba döküm yapılması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme | 
| 13 | Kalıba döküm yapılması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme | 
| 14 | Kurutma, Fırınlama, Sırlama | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme | 
| 15 | Kurutma, Fırınlama, Sırlama | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba Kundul, Biltur Basım Yayın ve Hizmet A.Ş., 2013 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Alçı, çeşitli sistreler, iskarpela, gönye, çelik cetvel, çeşitli demir testere lamaları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 3 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 11 | 1 | 11 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||