Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER 433 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER 433 Adı: SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI I Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sanat Terapisinde Sembol ile çalışmanın nedenlerini anlamak Sembol çeşitlerini ayırt edebilmek. Sanat Terapisi seansında sembolleri nasıl ele almak gerektiğini anlamak Arketip, kişisel bilinçdışı, kolektif bilinçdışı kavramlarının ne olduğunu bilmek Bir sanat terapisi seansında uygulamanın nasıl yapıldığına dair deneyim sahibi olmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanat terapisinin tarihsel süreçteki gelişimini tartışabilir. PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sanatın sembolik bir iletişim dili olduğunu açıklayabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim, klinik ve toplum platformlarında sanat terapistlerinin rolünü tartışabilir. PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanatsal üretim sürecini spontan olarak deneyimleyebilmek Yaratıcı süreçte sembollerin kaynağını fark edebilmek Eser incelerken kişisel bilinçdışının nasıl ifade kazandığını fark edebilmek Kendi yaratıcılık sürecini semboller açısından değerlendirebilmek
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, Ders hakkında genel bilgi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Sanat Terapi Nedir? Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Sanat Terapinin Tarihi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Sanat Terapinin Tarihi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Sanat Terapi Nasıl İşler? Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Sanat Terapi Nasıl İşler? Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Sanat Terapistlerinin Hizmetleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Sanat Terapistlerinin Hizmetleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Sanat Terapiyi Gruplara Uygulama Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Sanat Terapi Teknikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Sanat Terapi Teknikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Rubin, J.A. (1999). Art Therapy: An Introduction. New York: Brunner/Mazel.
2 Malchiodi, C.A. (1998). The Art Therapy Sourcebook. Los Angeles: Lowell House.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 3 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92