| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin 1970 sonrası sanat üretimlerine, yeni sanat akımlarına vakıf olması. Günümüzdeki yeni sanat üretimlerini, sanatçıları ve sanat kurumlarını öğrenmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Farklı sanat yaklaşımları arasında bağlantı kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Güncel sanatı yorumlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Güncel sanat ile ilgili farklı kaynakları bir araya getirebilir, düzenleyebilir ve yeni bir bakış açısı kazanabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Güncel sanatın disiplinler arası tavrını kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve Güncel sanat hakkındaki temel okumaların tanıtılması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Modern sanat nedir? Güncel Sanat nedir? Aralarındaki temel farklar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Güncel Sanatın ortaya çıkışı, 1970'li yılların sanat ortamı. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Güncel Sanat ve onu besleyen sanat akımları. Fluxus hareketi ve yeni Avangard. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Güncel Sanat ve onu besleyen sanat akımları. Fluxus hareketi ve yeni Avangard. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Güncel Sanat ve yeni sanat üretim malzemeleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Güncel Sanat ve yeni üretim malzemelerine devam. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güncel Sanata yön veren galeriler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Güncel Sanata yön veren koleksiyoner ve sanat simsarları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 11 | Güncel Sanata yön veren Modern Sanat müzeleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | En önemli ulusal ve uluslararası Güncel Sanatçılar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | En önemli ulusal ve uluslararası Güncel Sanatçılar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | En önemli ulusal ve uluslararası Güncel Sanatçılar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 2 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||