|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin 1970 sonrası sanat üretimlerine, yeni sanat akımlarına vakıf olması. Günümüzdeki yeni sanat üretimlerini, sanatçıları ve sanat kurumlarını öğrenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı sanat yaklaşımları arasında bağlantı kurabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Güncel sanatı yorumlayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güncel sanat ile ilgili farklı kaynakları bir araya getirebilir, düzenleyebilir ve yeni bir bakış açısı kazanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Güncel sanatın disiplinler arası tavrını kavrayabilir. |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve Güncel sanat hakkındaki temel okumaların tanıtılması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Modern sanat nedir? Güncel Sanat nedir? Aralarındaki temel farklar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Güncel Sanatın ortaya çıkışı, 1970'li yılların sanat ortamı. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Güncel Sanat ve onu besleyen sanat akımları. Fluxus hareketi ve yeni Avangard. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Güncel Sanat ve onu besleyen sanat akımları. Fluxus hareketi ve yeni Avangard. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Güncel Sanat ve yeni sanat üretim malzemeleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Güncel Sanat ve yeni üretim malzemelerine devam. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güncel Sanata yön veren galeriler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Güncel Sanata yön veren koleksiyoner ve sanat simsarları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Güncel Sanata yön veren Modern Sanat müzeleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Güncel Sanata yön veren uluslararası sanat organizasyonları. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | En önemli ulusal ve uluslararası Güncel Sanatçılar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | En önemli ulusal ve uluslararası Güncel Sanatçılar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | En önemli ulusal ve uluslararası Güncel Sanatçılar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |