Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRF223 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRF223 Adı: ANİMASYON Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenciye internet ortamında çalışabilen grafik ve animasyon programları yazma yeterlilikleri kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgisayar ortamında grafik ve animasyon gerçekleştirebilir. PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Öğrenci animasyonları Internette yayınlayabilir. PÇ-17 Web tasarımını oluşturur, web araçlarını hazırlayabilir, web tasarım editöründe siteyi yayına hazır hale getirebilir.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Kısa hikaye (storyboard) hazırlayıp ve detaylandırabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Animasyon temellerini öğrenmek, grafikler ve metin işlemleri yapmak. Animasyon tekniklerini öğrenmek, ses ve video işlemleri yapmak. Animasyon düzenleme işlemleri yapmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Program Giriş Ayarları Araç Paneli Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
2 Araç Paneli Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
3 Vektör Araçları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
4 Vektör Araçları Metin Düzenleme İşlemleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
5 Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Canlı Filtreler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
6 Canlı Filtreler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
7 Katman İşlemler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Katman İşlemler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
10 Düğmeler ve Açılır Menüler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
11 Sayfalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
12 Hareketli Resimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
13 Hareketli Resimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
14 Slayt Gösterisi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
15 Optimizasyon ve Dışa Aktarma Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaynak Notlar
2 Adobe Animate Eğitim ve Destek
3 Chun, R. (2020). Adobe Animate Classroom in a Book (2020 Release). Adobe Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 5 6 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 4 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90