|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sanat alanında mesleki sergileme tekniklerinin tasarlanması ve planlanmasıdır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sergileme çeşitlerini tasarlayabilir, uygulayabilir ve geliştirebilir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sergileme mekanlarındaki tasarımları değerlendirebilir. |
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sergi faaliyetlerine yönelik farklı disiplinler arasında işbirliği yapabilir |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gösteri ve sergileme mekanlarının türleri, gösteri ve sergileme mekanlarının tarihsel gelişimi ve sergi çeşitleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Anlatma Yöntemi |
2 | Sergi ve fuar ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Tarihsel gelişim içinde sergi tasarımı | Anlatma Yöntemi |
4 | Müze ve galerilerde kullanılan sergileme yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Müze ve galeri örneklerinin irdelenmesi | Anlatma Yöntemi |
6 | Fuar tasarımı ve tarihi süreç içindeki gelişimi | Anlatma Yöntemi |
7 | Fuar stantlarının tasarımına yönelik ilkeler ve tasarım kriterleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sergileme biçimleri, çeşitleri ve örnekleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Sergileme Çeşitleri: Sanat Sergileri | Anlatma Yöntemi |
11 | Sergileme Çeşitleri: Kültürel Sergiler | Anlatma Yöntemi |
12 | Sergi planlamasında yetki ve görevlerin tanımlanması | Anlatma Yöntemi |
13 | Sergi elemanlarının tanımlanması | Anlatma Yöntemi |
14 | Hedef kitlenin tanımlanması | Anlatma Yöntemi |
15 | Sergi tanıtımının planlanması | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Keller, Max. Light Fantastic:the Art and Design of Stage Lighting, Prestel, Münih. | |
2 | Watson, Lee. Lighting Design Handbook, MacCraw Hill, New York. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |