| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, sanat alanında mesleki sergileme tekniklerinin tasarlanması ve planlanmasıdır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sergileme çeşitlerini tasarlayabilir, uygulayabilir ve geliştirebilir | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Sergileme mekanlarındaki tasarımları değerlendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Sergi faaliyetlerine yönelik farklı disiplinler arasında işbirliği yapabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gösteri ve sergileme mekanlarının türleri, gösteri ve sergileme mekanlarının tarihsel gelişimi ve sergi çeşitleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Sergi ve fuar ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Tarihsel gelişim içinde sergi tasarımı | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Müze ve galerilerde kullanılan sergileme yöntemleri | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Müze ve galeri örneklerinin irdelenmesi | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Fuar tasarımı ve tarihi süreç içindeki gelişimi | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Fuar stantlarının tasarımına yönelik ilkeler ve tasarım kriterleri | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sergileme biçimleri, çeşitleri ve örnekleri | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Sergileme Çeşitleri: Sanat Sergileri | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Sergileme Çeşitleri: Kültürel Sergiler | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Sergi planlamasında yetki ve görevlerin tanımlanması | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Sergi elemanlarının tanımlanması | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Hedef kitlenin tanımlanması | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Sergi tanıtımının planlanması | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Keller, Max. Light Fantastic:the Art and Design of Stage Lighting, Prestel, Münih. | |
| 2 | Watson, Lee. Lighting Design Handbook, MacCraw Hill, New York. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||