|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel ve işitsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak dinleyicilere etkili bir sunum yapabilme ve ikna edebilme becerilerini geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş dünyasının dinamik doğasını değerlendirerek iletişim amaçlarına uygun sunum hazırlayabilecektir. |
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İkna yeteneğini geliştirebilecektir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alana özgü bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Topluluk önünde sunum yapabilme, düşüncelerini net bir şekilde ifade edebilme, takım çalışmasında yer alabilme, karşılaşılan sorunların çözümüne katkı sunabilme gibi çeşitli iletişim becerilerini elde edebilir. |
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-16 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, öğrencilerin bir sunumu veya söyleşiyi gerçekleştirirken gerek duyacakları bilgi ile donanımları sağlamaya yöneliktir. Bu derste sunum ve söyleşi kavramları, sözlü ve sözsüz iletişim ögeleri, etkili bir sunum hazırlama aşamaları, metin hazırlama süreci hakkında bilgi verilecek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halkla ilişkilerde etkili sunum tekniklerine genel bir bakış | Anlatma |
2 | Sunum kavramı iyi bir konuşmacı ve iyi bir konuşmanın özellikleri | Anlatma, soru cevap |
3 | Sunum korkusu ve aşılması | Anlatma, tartışma |
4 | Sunum konusunun belirlenmesi | Anlatma |
5 | Dinleyici ve mekan analizi | Anlatma |
6 | Sunum türleri ve sunuş biçimleri | Anlatma, tartışma |
7 | Sunumun yapılandırılması; Hazırlık, Gelişme ve Kapanış | Anlatma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunumla ilgili geri bildirim süreçleri | Anlatma |
10 | Sunumda sözlü ve sözsüz iletişim | Anlatma, tartışma |
11 | Sunumda soru sorma ve yanıt verme | Anlatma, soru cevap |
12 | Prova yapma | Anlatma, soru cevap |
13 | Sunumun değerlendirilmesi | Tartışma ve eleştiri |
14 | Sunumun değerlendirilmesi | Tartışma ve eleştiri |
15 | Özetleme | Konu Tekrarı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akım, F. (2015). Halkla ilişkilerde etkili konuşma ve sunum teknikleri. İstanbul: Derin Yayıncılık. | |
2 | Temel Eğinli, A., Gürüz, D. (2016). Etkili sunum teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, internet, sunum cihazlar, yazılı ve görsel örnek uygulamalar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |