|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, satış yönetimi, alış ve satış işlemleri, müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri itirazları, satış gücünün organizasyonu ve satış elemanının seçilmesi, eğitilmesi, motivasyonu, ücretlendirilmesi, performans değerlemesi ve kontrol edilmesinin öğrenilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Satış yönetimi, kişisel satış ve satış görevi kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kişisel satış stratejileri ve kişisel satışı etkileyen çevresel faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Müşteriyle temas kurmadan önce yapılacak hazırlıkları, müşteriye nasıl ve ne zaman yaklaşılması gerektiğini, müşteri gereksinmelerini saptamanın yollarını ve ürünün müşteriye sunuluş şeklini açıklayabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Satış sürecinde satış elemanın karşılaştığı müşteri itirazlarının önemini, çeşitlerini, itirazların nasıl yanıtlanacağını ve satışın nasıl kapatılacağını kavrayacak bilgi ve becerilere sahip olabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Satış tahminleri ve satış tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Satış yönetimi, satış süreci, müşteri itirazları, satış planlaması, satışçıların seçilmesi, eğitilmesi, ücretlendirilmesi, motivasyonu, değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Satış yönetimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
2 | Satış yönetimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Satış süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Müşteri itirazları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, grup çalışması, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Satış planlaması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Satış gücü ve organizasyon | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Satışçıların seçilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Örnek Olay İncelemesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Satışçıların ücretlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Satışçıların eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Satış tahmini, satış kotası | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Örnek Olay İncelemesi |
12 | Satış bütçesi yöntemi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Satış gücünün motivasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Performans değerlemesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Satış denetimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İslamoğlu, A.,Altunışık, R. (2018).Satış ve satış yönetimi, Adapazarı: Sakarya Yayıncılık | |
2 | Yükselen, C. (2007). Satış yönetimi, Detay Yayıncılık. | |
3 | Yükselen, C. (2007). Satış yönetimi, Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |