|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, gelişim ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar ile erken çocukluk döneminde fiziksel-psikomotor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanlarına yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar ve gelişimin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Çocukların gelişimini destekleyecek etkinlikler planlayarak uygulayabilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar – İlkeler – Gelişim Görevleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 2 | Erken Çocuklukta Temel Kuram ve Yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 3 | Erken Çocuklukta Fiziksel Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 4 | Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim | Proje Sunumu, Grup Çalışması |
| 5 | Erken Çocuklukta Bilişsel Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 6 | Psiko-Seksüel Gelişim-Kişilik Gelişimi | Proje Sunumu, Grup Çalışması |
| 7 | Psiko-Seksüel Gelişim-Kişilik Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Erken Çocuklukta Dil Gelişimi-Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 10 | Erken Çocuklukta Dil Gelişimi-Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 11 | Erken Çocuklukta Sosyal-Duygusal Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 12 | Erken Çocuklukta Ahlak Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 13 | Erken Çocuklukta Ahlak Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 14 | Erken Çocuklukta Cinsel Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 15 | Erken Çocuklukta Cinsel Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Trawick Smith, J. (2022). Erken çocukluk döneminde gelişim & çok kültürlü bir bakış açısı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| 2 | Santrock, J. W. (2021). Yaşam boyu gelişim. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar. Etkinlik Gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-15 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | 1 | 1 | 10 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||