|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri; öğrenme kuram ve yaklaşımları ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemelerini yapar. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin tanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Davranışçı öğrenme kuramları (Klasik Koşullama) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
5 | Davranışçı öğrenme kuramları (Edimsel Koşullama) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
6 | Sosyal öğrenme kuramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
7 | Bilişsel öğrenme kuramları (Gestalt, Alan) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilişsel öğrenme kuramları (Bilgi İşleme) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
10 | Sosyo-kültürel kuramlar (Vygotsky, Bruner) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
11 | Deneyimsel öğrenme kuramı ve biyo-ekolojik kuram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
12 | Hümanistik kuram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
13 | Çoklu zeka kuramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
14 | Nöro-biyolojik kuram | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım, G. ve Özyılmaz, Ü. G. (2020). Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Ankara: Pegem. | |
2 | Ulusoy, A. (2011). Eğitim psikolojisi. Ankara: Anı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4-13 | 3 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |