Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 305 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 305 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları, erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri; öğrenme kuram ve yaklaşımları ve erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını açıklar. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemelerini yapar. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve dersin tanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Davranışçı öğrenme kuramları (Klasik Koşullama) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
5 Davranışçı öğrenme kuramları (Edimsel Koşullama) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
6 Sosyal öğrenme kuramı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
7 Bilişsel öğrenme kuramları (Gestalt, Alan) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Bilişsel öğrenme kuramları (Bilgi İşleme) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
10 Sosyo-kültürel kuramlar (Vygotsky, Bruner) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
11 Deneyimsel öğrenme kuramı ve biyo-ekolojik kuram Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
12 Hümanistik kuram Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
13 Çoklu zeka kuramı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
14 Nöro-biyolojik kuram Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Grup Çalışması
15 Genel tekrar Tartışma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yıldırım, G. ve Özyılmaz, Ü. G. (2020). Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Ankara: Pegem.
2 Ulusoy, A. (2011). Eğitim psikolojisi. Ankara: Anı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4-13 3 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150