| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumluklarını açıklar. |
PÇ-16 Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim bilgi ve becerisine sahip olur
|
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 |
Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz eder. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunları analiz eder. |
PÇ-8 Toplumu, kültürü, sosyal ve kültürel değerleri, aile içinde ve dışında sosyalleşmeyi, sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri anlayabilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm yolları üretir. |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veli- ler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tanışma ve dersin amacı, kapsamı ve metodolojisi hakkında bilgilendirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 |
Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Eğitim ve öğrenme hakkı |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 |
Eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
|
| 10 |
İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
|
| 11 |
Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 |
Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 |
Ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 |
Genel değerlendirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Eğitimde Ahlak ve Eğitim, Ahmet Çoban , Behçet Oral , Mehmet Bars, Pegem Yayınları |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı |