|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve farkındalık geliştirmek ve bunların nasıl korunacağı ile ilgili duyarlılığa sahip olmak, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde öğretmenin, eğitim ortamının ve programın rolü ile ilgili bilgi ve farkındalık geliştirmek. Çocukların çevreye yönelik olumlu tutum kazanmalarının önemini vurgulamak, çevre eğitimi programları ve uygulamalarını incelemek ve değerlendirmek, erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik çevre eğitimini destekleyici uygulamalar planlama ve uygulama becerisinin geliştirmek, çevre eğitimi sürecine ailelerin dahil edilebileceği etkinlik planlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre eğitiminin önemini açıklayabilir. |
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Erken çocukluk dönemi çocukları ile yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri planlayıp ve uygulayabilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Aileler için çevre eğitimi etkinlikleri planlayıp ve uygulayabilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, beklentiler ve sorumluluklar | Anlatma, soru cevap |
2 | Çevre ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
3 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemi | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
4 | Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
5 | Çevre eğitimi program örnekleri | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
6 | Çevre eğitiminde okul aile işbirliği | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
7 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
10 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
11 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
12 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
13 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
14 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
15 | Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülay, H. (2010). Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Ogelman, H. G. (2021). Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap. | |
3 | Louv, R. (2018). Doğadaki son çocuk. Tübitak Popüler Bilim Kitapları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders sunumları, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 141 |