Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 302 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 302 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve farkındalık geliştirmek ve bunların nasıl korunacağı ile ilgili duyarlılığa sahip olmak, erken çocukluk döneminde çevre eğitiminde öğretmenin, eğitim ortamının ve programın rolü ile ilgili bilgi ve farkındalık geliştirmek. Çocukların çevreye yönelik olumlu tutum kazanmalarının önemini vurgulamak, çevre eğitimi programları ve uygulamalarını incelemek ve değerlendirmek, erken çocukluk dönemi çocuklarına yönelik çevre eğitimini destekleyici uygulamalar planlama ve uygulama becerisinin geliştirmek, çevre eğitimi sürecine ailelerin dahil edilebileceği etkinlik planlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çevre ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çevre eğitiminin önemini açıklayabilir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Erken çocukluk dönemi çocukları ile yapılabilecek çevre eğitimi etkinlikleri planlayıp ve uygulayabilir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Aileler için çevre eğitimi etkinlikleri planlayıp ve uygulayabilir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.).
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, beklentiler ve sorumluluklar Anlatma, soru cevap
2 Çevre ile ilgili temel kavramlar Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
3 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve önemi Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
4 Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi yaklaşımları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
5 Çevre eğitimi program örnekleri Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
6 Çevre eğitiminde okul aile işbirliği Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
7 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
8 Ara Sınav
9 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
10 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
11 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
12 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
13 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
14 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
15 Okul öncesi dönem çocukları ve aileleri için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama Planlı grup çalışması, rol oynama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gülay, H. (2010). Okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
2 Ogelman, H. G. (2021). Erken çocukluk döneminde çevre eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
3 Louv, R. (2018). Doğadaki son çocuk. Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders sunumları, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 16 1 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 141