Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 402 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 402 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturmak, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirmek, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklamak, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapmak, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını ve uygulamalarını tanır ve açıklayabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanabilir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklayabilir. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanır. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, beklentiler ve sorumlulukların açıklanması. Anlatma,soru cevap
2 Türkiye'de okul öncesi eğitim politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
3 Türkiye'de okul öncesi eğitim politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
4 Çocuk hakları açısından erken çocukluk eğitim politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
5 Erken müdehale pollitikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
6 Öğretmen yetiştirme süreci, öğretmenler ve erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
7 Aileler ve erken çocukluk eğitim politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
8 Ara Sınav
9 Öğretmen yetiştirme süreci, öğretmenler ve erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
10 Risk altındaki gruplar için erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
11 Risk altındaki gruplar için erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
12 Özel gereksinimli çocuklar için erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
13 Özel gereksinimli çocuklar için erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
14 Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi politikaları Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
15 Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi politikaları Türkiye'de erken çocukluk eğitimi politikalarında öncü kuruluşlar Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Haktanır, G. (2015). Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşunun 100’üncü Yılına Doğru Ülkemizde Okul Öncesi Eğitim. İçinde: Okul Öncesi Eğitime Giriş (307-328) (Ed. G. Haktanır). 9 Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık
2 Gulay Ogelman, H. ve Saraç S. (2022) Erken çocukluk eğitim politikaları. Ankara: Eğiten Kitap.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders sunumları, kaynaklar, bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 128