|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye’de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme, erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturmak, erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirmek, erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklamak, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapmak, erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme konularında bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını ve uygulamalarını tanır ve açıklayabilir. |
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin farkındalık kazanabilir. |
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini bilir ve açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını kazanır. |
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, beklentiler ve sorumlulukların açıklanması. | Anlatma,soru cevap |
2 | Türkiye'de okul öncesi eğitim politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
3 | Türkiye'de okul öncesi eğitim politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
4 | Çocuk hakları açısından erken çocukluk eğitim politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
5 | Erken müdehale pollitikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
6 | Öğretmen yetiştirme süreci, öğretmenler ve erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
7 | Aileler ve erken çocukluk eğitim politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretmen yetiştirme süreci, öğretmenler ve erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
10 | Risk altındaki gruplar için erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
11 | Risk altındaki gruplar için erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
12 | Özel gereksinimli çocuklar için erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
13 | Özel gereksinimli çocuklar için erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
14 | Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi politikaları | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
15 | Farklı ülkelerde erken çocukluk eğitimi politikaları Türkiye'de erken çocukluk eğitimi politikalarında öncü kuruluşlar | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Haktanır, G. (2015). Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşunun 100’üncü Yılına Doğru Ülkemizde Okul Öncesi Eğitim. İçinde: Okul Öncesi Eğitime Giriş (307-328) (Ed. G. Haktanır). 9 Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık | |
2 | Gulay Ogelman, H. ve Saraç S. (2022) Erken çocukluk eğitim politikaları. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders sunumları, kaynaklar, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |