| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Aile katılımının çocuğun gelişimi açısından önemini açıklayabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Çocuğun gelişimi ve öğrenmesinde ailenin önemini açıklayabilir. |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Öğrenciler aile katılımı ile ilgili etkinlikler planlayabilir. |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile eğitim çalışmalarını planlama,uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul
Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması |
Anlatma, soru cevap |
| 2 |
Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar, aile eğitiminin önemi |
anlatma, soru cevap, tartışma |
| 3 |
Aile eğitiminin hedefleri ilkeleri
Aile eğitimi modelleri |
anlatma, soru cevap, tartışma |
| 4 |
Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri) |
anlatma, soru cevap, tartışma, kaynak tarama |
| 5 |
Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme |
anlatma, soru cevap, tartışma, kaynak tarama |
| 6 |
Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi |
anlatma, soru cevap, tartışma,kaynak tarama |
| 7 |
0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberinin incelenmesi (EBADER) |
anlatma, soru cevap, tartışma, kaynak tarama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 10 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 11 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 12 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 13 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 14 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 15 |
Öğrenci ödev sunumlarının yapılması ve değerlendirilmesi. |
Grup çalışması, sunum |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Temel, Z. F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| 2 |
MEB, (2013). 0-36 Ay çocukları için eğitim programı ile bütünleştirilmiş aile destek eğitim programı. Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. |
| 3 |
MEB, (2013). Okul öncesi eğitim programı ile bütünleştirilmiş aile destek eğitim programı. Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders notları, bilgisayar, projeksiyon. |