Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 503 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 503 Adı: ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hedef davranış hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Davranış yönetme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Davranış değişikliği için planlama yapabilir. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Davranış Bilimleri ve Davranış İle İlgili Temel Kavramlar Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
2 Davranış Yönetimi Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
3 Davranış Yönetiminde Kuramsal Yaklaşımlar Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Çocuklarda Olumlu Davranış Belirleme, Olumlu Davranışları Desteklemeye Yönelik Teknikler Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
5 Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme, Olumsuz Davranışları Söndürmeye Yönelik Teknikler Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 Davranış Değiştirme Stratejileri I Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
7 Davranış Değiştirme Stratejileri II-III Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Benlik Eğilimleri: Merak-Bağımsızlık-Azim ve Kararlılık Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
10 Benlik Eğilimleri: Kendine İnanma (Öz Yeterlilik)- Kendine Güvenme (Öz Güven) Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
11 Sosyal Eğilimler: Empati- Sorumluluk- Girişkenlik Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
12 Sosyal Eğilimler: Güven- Oyunseverlik- Odaklanma Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
13 Entelektüel Eğilimler: Yaratıcılık- Açık Fikirlilik- Analitik Düşünme Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
14 Entelektüel Eğilimler: Merak Ettiği Soruları Sorma- Özgün Düşünme Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
15 Kaynak kitap değerlendirmesi ve eleştiriler Uygulama örnekleri geliştirme Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özyürek, A. (2018). Çocuklarda davranış yönetimi anne-baba ve eğitimciler için. Ankara: Vize Yayıncılık.
2 Arslan, E. (2020). Erken çocuklukta davranış yönetimi. Ankara: Eğiten Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 9-15 1 50
5.Rapor 1 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 8 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120