|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hedef davranış hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Davranış yönetme tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Davranış değişikliği için planlama yapabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-12 Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve aldığı sorumluluğu yerine getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Davranış Bilimleri ve Davranış İle İlgili Temel Kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Davranış Yönetimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Davranış Yönetiminde Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Çocuklarda Olumlu Davranış Belirleme, Olumlu Davranışları Desteklemeye Yönelik Teknikler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme, Olumsuz Davranışları Söndürmeye Yönelik Teknikler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Davranış Değiştirme Stratejileri I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Davranış Değiştirme Stratejileri II-III | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Benlik Eğilimleri: Merak-Bağımsızlık-Azim ve Kararlılık Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
10 | Benlik Eğilimleri: Kendine İnanma (Öz Yeterlilik)- Kendine Güvenme (Öz Güven) Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
11 | Sosyal Eğilimler: Empati- Sorumluluk- Girişkenlik Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
12 | Sosyal Eğilimler: Güven- Oyunseverlik- Odaklanma Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
13 | Entelektüel Eğilimler: Yaratıcılık- Açık Fikirlilik- Analitik Düşünme Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
14 | Entelektüel Eğilimler: Merak Ettiği Soruları Sorma- Özgün Düşünme Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
15 | Kaynak kitap değerlendirmesi ve eleştiriler Uygulama örnekleri geliştirme | Proje Sunumu, Örnek Olay, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özyürek, A. (2018). Çocuklarda davranış yönetimi anne-baba ve eğitimciler için. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
2 | Arslan, E. (2020). Erken çocuklukta davranış yönetimi. Ankara: Eğiten Kitap | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9-15 | 1 | 50 |
5.Rapor | 1 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |