Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 506 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 506 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma, bu oyunların çocukların gelişimine olan katkısını kavrama, geleneksel çocuk oyunlarını okul öncesi eğitim etkinlikleri içinde planlama/ uygulama ve geleneksel çocuk oyunlarını uyarlama.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geleneksel çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel ve kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.
PÇ-23 Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Geleneksel çocuk oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Geleneksel çocuk oyunlarını planlar ve uygular. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Geleneksel çocuk oyunlarını uyarlar. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve ders içeriği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları, eğitimsel değeri, kültürel değeri, çocukların gelişim alanlarına etkisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
4 Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
5 Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
6 Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
7 Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
10 Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
11 Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
12 Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
13 Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
14 Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
15 Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Başal, H. A. (2017). Geçmişten günümüze Türkiye'de geleneksel çocuk oyunları. Ankara: Nobel.
2 Bay., Y. ve Bay. N. (2020). Çocuk oyunlarından örnekler: Türk dünyası ve komşu ülkelerden. Ankara: Eğiten.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 12 2 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 2 8
       c) Performans Ödevi 3 12 36
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 12 48
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120