|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleneksel çocuk oyunlarını tanıma, bu oyunların çocukların gelişimine olan katkısını kavrama, geleneksel çocuk oyunlarını okul öncesi eğitim etkinlikleri içinde planlama/ uygulama ve geleneksel çocuk oyunlarını uyarlama. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel ve kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. PÇ-23 Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlar ve uygular. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Geleneksel çocuk oyunlarını uyarlar. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders içeriği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları, eğitimsel değeri, kültürel değeri, çocukların gelişim alanlarına etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
4 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
5 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
6 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
7 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
10 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
11 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
12 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
13 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
14 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
15 | Uyarlanmış geleneksel çocuk oyunu planlama ve uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başal, H. A. (2017). Geçmişten günümüze Türkiye'de geleneksel çocuk oyunları. Ankara: Nobel. | |
2 | Bay., Y. ve Bay. N. (2020). Çocuk oyunlarından örnekler: Türk dünyası ve komşu ülkelerden. Ankara: Eğiten. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 12 | 2 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 12 | 48 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |