Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 508 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 508 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocuklukta duyu eğitiminin özelliklerini bilmek, duyu materyalleri hazırlayabilmek ve çocukların gelişimine uygun duyu eğitimi etkinlikleri planlayarak uygulamaya yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesinde duyu eğitiminin yeri ve önemini hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Okul öncesi çocuklar için duyu materyallerinin özelliklerini bilir. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Okul öncesi çocuklar için duyusal etkinlik planlar, uygular ve değerlendirir. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders duyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Duyu Eğitimi ve Temel Kavramlar Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
2 Çocukta Dikkat ve Algı Gelişimi Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
3 Duyusal Sistemler ve Duyusal Farkındalık Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
4 Duyuları Geliştirici Materyaller Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi
5 Duyu Eğitiminin Gelişim ve Öğrenmede Yeri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
6 Görme Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
7 İşitme Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Dokunma Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
10 Koku Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
11 Tat Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
12 0-3 Yaş Grubu Çocukların Duyularını Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
13 Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Beden Farkındalığına Yönelik Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
14 Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Denge Duyusuna Yönelik Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
15 Ev Ortamında Çocukların Gelişimini Destekleyici Materyal ve Etkinlikler Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Deretarla Gül, E. (2020). Erken çocuklukta duyu eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
2 Cömert Özata, S. (2015). Okul öncesinde oyun temelli duyu eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6-15 1 50
5.Rapor 6-15 1 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 8 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 120