|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, erken çocuklukta duyu eğitiminin özelliklerini bilmek, duyu materyalleri hazırlayabilmek ve çocukların gelişimine uygun duyu eğitimi etkinlikleri planlayarak uygulamaya yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesinde duyu eğitiminin yeri ve önemini hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Okul öncesi çocuklar için duyu materyallerinin özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Okul öncesi çocuklar için duyusal etkinlik planlar, uygular ve değerlendirir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders duyu kavramı, duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Duyu Eğitimi ve Temel Kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Çocukta Dikkat ve Algı Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Duyusal Sistemler ve Duyusal Farkındalık | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Duyuları Geliştirici Materyaller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Duyu Eğitiminin Gelişim ve Öğrenmede Yeri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Görme Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
7 | İşitme Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dokunma Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
10 | Koku Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
11 | Tat Duyusunu Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
12 | 0-3 Yaş Grubu Çocukların Duyularını Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
13 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Beden Farkındalığına Yönelik Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
14 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Denge Duyusuna Yönelik Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
15 | Ev Ortamında Çocukların Gelişimini Destekleyici Materyal ve Etkinlikler | Proje Sunumu, Benzetim, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Deretarla Gül, E. (2020). Erken çocuklukta duyu eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
2 | Cömert Özata, S. (2015). Okul öncesinde oyun temelli duyu eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-15 | 1 | 50 |
5.Rapor | 6-15 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |