Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 205 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 205 Adı: ANALİTİK GEOMETRİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞENOL KARTAL (senol.kartal@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞENOL KARTAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar ,vektörler ve doğrular ile üç boyutlu uzayda düzlemler ve doğru ile düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenciler doğru ve düzleme göre yansımaları açıklayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Öğrenciler düzlemde öteleme ve dönmeyi açıklayabilir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, düzlemde ve uzayda vektörler; düzlemde doğrular; üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler; doğru ve düzleme göre yansımalar; nokta-doğru; doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; düzlemde öteleme ve dönme konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar Anlatma Yöntemi
2 düzlemde ve uzayda vektörler Anlatma Yöntemi
3 düzlemde doğrular Anlatma Yöntemi
4 düzlemde doğrular Anlatma Yöntemi
5 üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler Anlatma Yöntemi
6 üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler Anlatma Yöntemi
7 doğru ve düzleme göre yansımalar Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 doğru ve düzleme göre yansımalar Anlatma Yöntemi
10 nokta-doğru Anlatma Yöntemi
11 nokta-doğru Anlatma Yöntemi
12 doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; Anlatma Yöntemi
13 doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; Anlatma Yöntemi
14 doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; Anlatma Yöntemi
15 düzlemde öteleme ve dönme. Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özdemir H.M. (2016) Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler. Altın Nokta Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, not defteri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120