|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri matematiksel kavramlar ile ilgili kavram yanılgıları hakkında bilgilendirmek ve kavram yanılgıları için çözüm önerileri getirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı kavramlarını öğrenir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kavram yanılgısı çeşitlerini öğrenir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çeşitli matematiksel kavramları ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgıları öğrenir |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama tekniklerini öğrenir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı kavramları ve birbirleri ile ilişkileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kavram yanılgılarının çeşitleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kavram yanılgılarının sebepleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Toplama ve çıkarma kavramları hakkındaki kavram yanılgıları ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Sayılarda basamak değeri kavramında öğrencilerin yaşadığı zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tam sayılara ilişkin zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Negatif sayılara ilişkin zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Simetri kavramının öğrenim ve öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Olasılık konusunun öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Oran ve orantı konusunun kavramsal öğreniminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Oran ve orantı konusunun kavramsal öğreniminde karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | lköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri (Editörler: Erhan Bingölbali, Mehmet Fatih Özmantar) | |
2 | Matematik Öğreniminde Kavram Yanılgıları ve Zorluklar (Doç. Dr. Alattin URAL) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |