|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ KAYA (denizkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, kavramlar ve işlemler arasında, farklı matematiksel kavramlar arasında, matematik ile diğer dersler ve günlük hayat arasında ilişkiler kurma ve kavramları farklı gösterim biçimleriyle ifade ederek matematik öğretiminde ilişkilendirme yapabilme amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematiksel kavramların birbiriyle ve alt kavramlar ile ilişkilendirmesini yapabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kavramların farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme yapabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Matematiksel kavramların gerçek hayat bağlamında kullanımlarını inceleyebilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Matematiksel kavramların farklı disiplinler ile bağlantısını inceleyebilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Ortaokul matematik öğretiminde ilişkilendirme süreçleri ile ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Matematik ile diğer dersler arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanabilir. PÇ-12 Matematiksel ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi, matematik eğitiminde ilişkilendirme kavramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap ve beyin fırtınası |
2 | Matematik eğitiminde ilişkisel ve işlemsel anlama | Anlatım, tartışma, grupla çalışma, soru-cevap ve beyin fırtınası |
3 | Matematik eğitiminde kavramlar ile diğer kavramlar arasındaki ilişki | Kaynak tarama, anlatım, soru-cevap ve tartışma |
4 | Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma | Anlatım, tartışma, grupla çalışma, soru-cevap ve beyin fırtınası |
5 | Kavram ile alt kavramları ve alt kavramların kendi arasında ilişki kurma | Anlatım, tartışma, grupla çalışma, soru-cevap ve beyin fırtınası |
6 | Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme | Beceri geliştirme, soru-cevap, tartışma ve anlatım |
7 | Kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme | Beceri geliştirme, soru-cevap, tartışma ve anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme. | Planlı grup çalışması, beyin fırtınası ve tartışma |
10 | Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme. | Planlı grup çalışması, beyin fırtınası ve tartışma |
11 | Kavramı bir bağlam içerisinde tartışma | Tartışma, soru-cevap, anlatım ve kaynak tarama |
12 | Kavramı farklı bir disiplin bağlamı içerisinde ele alma | Anlatım, tartışma, grupla çalışma, soru-cevap ve beyin fırtınası |
13 | Gerçek hayattan sözel örnek verme | Kaynak tarama, soru-cevap, grup çalışması ve kavramsal harita yapma |
14 | Tüm ilişkilendirme çeşitlerini içeren etkinlikler geliştirme. | Problem çözme, soru-cevap, anlatım ve tartışma |
15 | Tüm ilişkilendirme çeşitlerini içeren etkinlikler geliştirme. | Problem çözme, soru-cevap, anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çağırgan, D. (2020). Matematik öğretiminde disiplinlerarası yaklaşımlara giriş. İstanbul: Milenyum Yayınları | |
2 | Carpenter, T. P., Franke, M. L., & Levi, L. (2003). Thinking mathematically: Integrating arithmetic and algebra in the elementary school. Portsmouth, NH: Heinemann. | |
3 | Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. | |
4 | National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM Publications. | |
5 | Bilgölbali, E., Arslan, S. ve Zembat, İ. Ö. (Ed.) (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, birim küp, çarpım tablosu, çok kareliler takımı, çok küplüler takımı, cebir karoları, örüntü blokları, tangram, kesir kartları, geometri şeridi, izometrik kağıt, geometri tahtası, ölçekli hacimler, sayı terazisi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |