|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarının mesleğe başladıklarında kullanacakları ders kitaplarını tanımasını sağlamak ve alanıyla ilgili ders kitaplarını eleştiriel bir bakış ile inceleme becerisi kazandırmaktır. Böylece her öğretmen adayı öğrencisi için en uygun ders kitabını seçme becerisine sahip olacaktır. Ders kitaplarını biçimsel görünüm, içerik (muhteva), dil, öğrenci seviyesine uygunluk, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, kullanışlılık, öğretim yöntem ve stratejileri, değerlendirme kriterleri gibi birçok açıdan inceleyerek değerlendirebileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ders kitabında olması gereken fiziksel ve eğitsel özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini ve standartları açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mevcut ders kitaplarından bazılarını öğretim programına, dil, öğrenci seviyesine uygunluk açılarından inceleyebilir. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Mevcut ders kitaplarından bazılarını kullanılan öğretim yöntem ve stratejilerine ve değerlendirme yöntemlerine göre inceleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders kitaplarının tarihçesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Ders kitaplarında olması gereken eğitsel özellikler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Ders kitaplarında yardımcı materyaller | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Ders kitaplarının görsel tasarımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Ders kitaplarında dil ve anlatım | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Matematik ders kitaplarının programa uygunluğu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Matematik ders kitaplarında bilimsel içerik | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mevcut matematik ders kitaplarında yer verilen problemlerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
10 | Mevcut matematik ders kitaplarının değerler eğitimine yer vermeleri açısından incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Mevcut matematik ders kitaplarında somut öğretim materyallerinin kullanımının incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Mevcut matematik ders kitaplarının bilgi iletişim teknolojilerine yer vermeleri açısından incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Mevcut matematik ders kitaplarının eleştirel düşünme standartlarına göre incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Mevcut matematik ders kitaplarının matematiksel modellemeye göre incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Ders ile ilgili genel değerlendirmenin yapılması | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel, Ö. ve Kıroğlu, K. (2020). Ders Kitabı İncelemesi. Pegem Akademi. | |
2 | Küçükahmet, L. (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu. Nobel Yayın Dağıtım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, ders notları, bilgisayar ve projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 2 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |